Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Příklady táhnou

Jednoho krásného slunečného dne jsem posbírala svoje a synovy sakypaky a ve společnosti naší divoké tříleté jezevčí slečinky Daisy a milovaného kocourka Fletchera odjela nacházet životní štěstí do matky vlasti – Prahy mnohověžaté.

Zážitků bylo mnoho, přemnoho, jeden krásnější než druhý - nemohla jsem se nabažit. Poklidné sídliště plné lidumilných sousedů. A těch pejsků a pejsinek všech možných ras! Pro Daisy se travnaté plochy kolem domu okamžitě staly širou prérií, kde mohla běhat s větrem o závod. Jak ona ten pohyb miluje! Nestačila jsem jí nadbíhat a v tu vzrostlé, tu pokosené trávě s papírovými kapesníčky v ruce vyhledávat její vonící bochánky. Dělala jsem to ráda.

Jenže - nemohla jsem si nevšimnout, že jaksi příliš často přeskakuji bochánky cizích chlupáčků, pokud jsem to ovšem v zápalu honby stihla. Od chvíle, kdy už jsem dokonce z chodníku sbírala cizí hovna, jsem začala nevraživě pošilhávat po bezstarostných paníčkách a páníčcích kolem a radostný rituál venčení se mi stal utrpením. Pochopila jsem, že ohrada okolo dětského hřiště neslouží jen k větší bezpečnosti teritoria maličkých, ale jako ochrana proti lejnové invazi. A tehdy se to stalo. Přidala jsem se k většině.

Trapas na sebe zákonitě nedal dlouho čekat. Když si tak jednoho jiného krásného slunečného srpnového odpoledne Daisy podřepla pár metrů od domovních dveří, aby čerstvý vzduch provoněla kouřící buchtičkou, ozval se z nedaleka mužský hlas: "No jo, to se to kadí, co? A malý děti ať se jdou třeba klouzat, co?" Nebyl to žádný agresor a ten jeho hlas byl možná spíše trochu klučičí, ale právě uvazoval dvěma roztomilým předškolním capartům na hlavy helmičky. Svým dětem. Odevzdaně jsem zamířila ke skupince: "Nebudete mi to věřit, ale moc se stydím. Víte, před pár měsíci jsem bez ubrousku z domu nevyšla. Ale pak jsem si začala připadat tak nějak divně, že se to tu zkrátka nenosí. Že si zdejší děti hrají na vyhraženém místě a zvířátka holt hnojí trávníček. Jsem hloupá. A vám děkuji, že jste mě vrátil na někdejší cestu." Neláteřil, usmíval se.

Vzpomínám, když jsem se jako dítě občas ohrazovala vůči rodičovským pravidlům, co mi nebyla příliš vhod, argumenty, že přece ti druzí ..., tatínek mi vždycky říkával: "Když oni skočí do hluboké studny, skočíš taky?" A bylo zameteno. Myslím, že odešel příliš brzy, ještě bych ho tady tu a tam potřebovala. Takže zase nosím papírové kapesníčky a sbírám bochánky svojí zrzky. Svatá pravda, příklady táhnou - tak proč ne právě ty moje? 

Autor: Jarmila Moosová | pátek 31.8.2007 0:26 | karma článku: 11,04 | přečteno: 504x
  • Další články autora

Jarmila Moosová

Jsme národem čtenářů, čtěme.

Nová kniha Martiny Bittnerové UTAJENÉ ŽIVOTY SLAVNÝCH ČECHŮ zaujme milovníky osudů známých osobností, tentokrát především mužů. Její předchozí kniha totiž nese název Spisovatelky a Erós – Utajené životy velkých českých žen. /recenze/

25.11.2012 v 20:00 | Karma: 8,38 | Přečteno: 605x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Moosová

Poetická momentka

"Je těžké vytáhnout z básní nějaké zprávy, přesto však lidé každodenně bídně umírají z nedostatku toho, co by v básních našli." /William Carlos Williams/

25.11.2012 v 11:16 | Karma: 4,87 | Přečteno: 395x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Moosová

Jumaroro

V čase, kdy jsem objevila spisovatelku Sylvu Lauerovou a vzápětí se začetla do jejích básní a erotických románů, jsem sobě našla spřízněnou duši, se kterou mě spojuje zájem nejenom o partnerské vztahy a esoteriku, ale také o jejich implantaci do světa literatury: poezie a prózy. Ovšem – zatímco já sbírám střípky reality a ruku v ruce s bujnou fantazií utkávám příběhy-směsice toho co je, mělo by být a být musí, u Sylvy Lauerové jsem neochvějně přesvědčená, že se jedná o jakousi „literaturu faktu“, předloženou čtenářúm v příjemném propojení bohatých osobních zkušeností z obojího, nadto srozumitelným jazykem dnešní střední a mladší generace.

29.5.2011 v 23:56 | Karma: 9,86 | Přečteno: 1459x | Diskuse| Poezie a próza

Jarmila Moosová

Mou láskou jsi ty

Za stromem schovanýco sám ho sázelv mysli mi do vanyfialky házeltichý a zasněnýtak moc mi scházeljak přežít bez ženydokáže muž?

13.5.2011 v 19:00 | Karma: 7,52 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Osobní

Jarmila Moosová

Otrok

Jsem v zodiaku OPICE. Ty jsou, jak známo, zvídavé. Ano, také jsem, a velmi. Když jsem sahala po knize prý nejkontroverznější české spisovatelky z důvodu přijít na kloub oprávněnosti toho označení, zcela přirozená lidská (či ženská, chcete-li) ješitnost našeptávala do mých uší: Na něco si hraje, holka jakási. Člověk je vždy tím, o čem přesvědčí své okolí, že jím je. Zaplatit, uplatit a podplatit se dá přece všechno... a tak dále a tak hůře.

6.5.2011 v 20:22 | Karma: 8,56 | Přečteno: 1557x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07,  aktualizováno  19:19

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1104x
Zvolila jsem cestu ke světlu. O ní píšu: www.pozitivni-noviny.cz, www.pismak.cz, www.jarmilamoosova.cz a zde.

Seznam rubrik